Vítejte! Abyste se u nás cítili jako doma, našli vše rychle a na svém místě, používáme cookies. OK
Muži Ženy Děti Boty Batohy Stany Spacáky Výprodej Kolekce

Časté dotazy

  • OBECNÉ
    • ZNAČKA LOAP
      • Jak se čte LOAP?

        Zkratka LOAP vznikla ze dvou anglických slov „Logical“ a „Application“, ale čte se česky, jak vidíte. Žádné Loup, Louep nebo podobně.:-)

      • Co znamená LOAP?

        Zkratka LOAP vznikla ze dvou anglických slov „Logical“ a „Application“, ale čte se česky. LOAP v překladu znamená „rozumné využití“.

      • Jak dlouho je značka LOAP na trhu?

        Jsme na trhu už dlouho a baví nás to stále víc a víc.:-) LOAP je průkopníkem outdooru a sportovního vybavení u nás od roku 1993.

      • Kde všude po světě se dá LOAP koupit?

        Pokud tušíte, že vás na zahraniční dovolené zčistajasna popadne touha po novém batohu od nás a chcete mít po ruce kamenný obchod s naším zbožím, vyrazte do Švýcarska, Velké Británie, Německa, Polska, Litvy, Lotyšska, Maďarska, Bulharska, Rumunska, Srbska, Řecka. Radost z LOAPu si uděláte i v Turecku, Venezuele nebo na Ukrajině.

      • Ve kterých městech v ČR máte prodejny?

        Máme spoustu dobrých a jednu špatnou zprávu. Začneme tou špatnou – vlastní prodejny nemáme, ALE nezoufejte! Máme širokou síť partnerských prodejen LOAP v Čechách i na Slovensku. Šance najít si novou loapí srdcovku v některé ze specializovaných sportovních prodejen ve vašem okolí je tedy převeliká. Zjistěte, za kterým rohem najdete svou nejbližší prodejnu se zbožím LOAP.

      • Ve kterých městech v SR máte prodejny?

        Máme spoustu dobrých a jednu špatnou zprávu. Začneme tou špatnou – vlastní prodejny nemáme, ALE nezoufejte! Máme širokou síť partnerských prodejen LOAP v Čechách i na Slovensku. Šance najít si novou loapí srdcovku v některé ze specializovaných sportovních prodejen ve vašem okolí je tedy převeliká. Zjistěte, za kterým rohem najdete svou nejbližší prodejnu se zbožím LOAP.

      • Opravdu jste výrobci značky LOAP?

        Všechna skromnost stranou – ano, jsme. Jsme hrdým výrobcem a distributorem české značky LOAP s vlastním návrhářským týmem a více než dvacetiletými zkušenostmi v oboru.

      • Opravdu jste česká značka?

        Přesně tak. Jsme česká značka, sídlíme v Praze a máme vlastní návrhářský a technologický tým oblečení i vybavení do přírody.

      • Mám koupené outdoorové boty v prodejně Sportisima, ale na vašich stránkách nejsou. Co si o tom mám myslet?

        Určitě se nemusíte bát. Jde 100% o náš model. Pokud ho nenajdete na našich stránkách, jedná se o model ze starší kolekce, který se vyprodal ještě před spuštěním našeho e-shopu.

      • Máte v e-shopu úplně všechno, co vyrábíte?

        V našem e-shopu najdete nejnovější kolekci LOAP i zboží ze starších sezón. Většina výrobků je skladem, můžete si ale prohlédnout i exkluzivní zboží dostupné pouze na vybraných prodejnách našich obchodních partnerů (např. Sportisimo).

      • Co znamenají LOAP body na visačce zboží?

        To bylo tak…:-) Soutěžní body, tzv. LOAPY, sbírali naši zákazníci za nákup zboží. Odměnou za určitý počet bodů jim byly věcné ceny. Soutěž však byla ukončena a body už není možné uplatnit.

    • SPOLUPRÁCE
      • Organizuji sportovní/kulturní akci a chci LOAP jako sponzora. Na koho se mám obrátit?

        Potěší nás každá konkrétní nabídka, ze které bude jasné, proč vy a my bychom měli být spolu.:-) Napište nám prosím na marketing@loap.cz.

      • Mám e-shop a chci s vámi spolupracovat. Na koho se mám obrátit?

        Máte dobré nápady a cit pro byznys se správnými lidmi, jen tak dál! Prosím kontaktujte našeho obchodního zástupce přes B2B portál.

      • Mám prodejnu a chci s vámi spolupracovat. Na koho se mám obrátit?

        Máte dobré nápady a cit pro byznys se správnými lidmi, jen tak dál! Prosím kontaktujte našeho obchodního zástupce přes B2B portál.

  • NÁKUP
    • ZÁKAZNICKÝ ÚČET
      • Musím se u vás kvůli nákupu registrovat?

        Nemusíte. Veškeré zadané kontaktní údaje při nákupu bez registrace použijeme pouze k vyřízení vaší objednávky. Pokud však chcete využít slevy a výhody stálého zákazníka, vč. odměny v podobě 5% slevy na první nákup, přidejte se k nám.

      • Jaké výhody mi přinese zákaznický účet?

        Díky zákaznickému účtu se jako první dozvíte o nové kolekci nebo spuštění výprodejů, získáte výhodné akční nabídky pouze pro stálé zákazníky. K svátku i narozeninám od nás dostanete dárek v podobě slevy na nákup. Za každý nákup získáte LOAP body, které následně využijete jako slevu na další nákupy. Více o výhodách registrace najdete v sekci Věrnostní program.

    • ZBOŽÍ
      • V obchodě jsem viděla vaše zboží, ale na e-shopu si ho nemůžu koupit. Proč?

        LOAP prodává zboží nejen přes svůj vlastní e-shop, ale dodává zboží také přes prodejny a e-shopy svých obchodních partnerů. Některé výrobky dodáváme vybraným obchodním partnerům exkluzivně, tzn. že je zakoupíte pouze v prodejnách tohoto obchodníka nebo v jeho e-shopu.

      • Kde si můžu vyzkoušet výrobky LOAP?

        Veškeré zboží si můžete vyzkoušet v prodejnách našich obchodních partnerů.

      • Jak zjistím, zda je zboží skladem?

        "Skladem je veškeré zboží označené zeleným textem "Skladem". Informaci o dostupnosti zboží najdete nad tlačítkem "Vložit do košíku" na stránce každého výrobku."

      • Zboží, které jsem chtěl, je vyprodané. Bude ještě někdy?

        "Na 99 % ano, zboží totiž průběžně naskladňujeme z centrálního skladu. Pokud chcete mít 100% jistotu teď hned, ozvěte se nám. Pokud je zboží označeno "Prodej ukončen", už opravdu nebude."

      • Jak porovnám více produktů najednou?

        "Pokud jste v kategorii např. Pánské bundy a vesty, stačí přejet přes fotku vybraného zboží a kliknout do červeného kruhu na ikonku vah. Pokud jste na stránce produktu, klikněte na ikonku vah pod tlačítkem "Vložit do košíku". Vybrané zboží se přidá ke srovnání a zobrazí se v liště ve spodní části našeho webu."

      • Jak si uložím zboží k pozdějšímu prohlédnutí?

        "Klikněte na ikonku "srdce", kterou najdete u každého produktu. Po kliknutí se vám vybrané zboží uloží do tzv. "Oblíbených". Všechny své "Oblíbené" najdete v pravém dolním rohu na našem webu."

      • V košíku mám zboží, ale objednávku si chci ještě rozmyslet. Jak dlouho mi tam zboží zůstane?

        Pokud se přihlásíte k svému zákaznickému účtu, zboží v košíku zůstane, jak dlouho budete chtít. Bohužel však nedokážeme zajistit, že zboží zůstane skladem. Je možné, že se mezitím vyprodá. Nákup vybraného zboží proto prosím neodkládejte.

    • RECENZE
      • Proč bych měl věřit recenzím u výrobků na vašich stránkách?

        Kladné recenze píšou naši skuteční zákazníci. Negativní recenze píše určitě jen naše konkurence.:-) Ale vážně. Recenze sami na sebe nikdy nepíšeme. Negativní recenze nás samozřejmě mrzí, ale nemažeme je. Snažíme se z nich maximálně poučit a zajistit, aby byla vaše zkušenost s námi vždy jen příjemná.

      • Proč mám věřit vašim vlastním testům výrobků?

        Na psí uši, na kočičí svědomí: Do výsledků a závěrů testů LOAP žádným způsobem nezasahujeme. Testy jsou nezávislé, tj. prováděné externími specialisty z outdoorového prostředí, cestovateli nebo sportovními nadšenci.

    • SLEVY NA NÁKUP
      • Mám slevový kupón. Jak ho uplatním?

        Slevový kupón uplatníte při nákupu zboží v našem e-shopu. Vyberte si zboží, které chcete koupit. Následně přejděte do košíku a zaškrtnete, že chcete uplatnit slevu. Do políčka na uplatnění slevy pak zadejte kód svého kupónu. Cena po slevě se vám automaticky přepočítá.

      • Chci udělat velkou objednávku, dostanu slevu?

        Pokud se chystáte objednat zboží za 5.000 Kč a víc, dostanete od nás automaticky slevu 5 %. O dalších výhodných slevách si přečtěte v sekci Věrnostní program. Pokud nakupujete na firmu a máte zájem o pravidelný odběr zboží, přidejte se k nám přes portál B2B.

      • Jak získám velkoobchodní slevu? Jsem plátce DPH.

        Nejjednodušší a nejrychlejší cesta k případné velkoobchodní slevě vede přes registraci na našem portálu B2B, příp. kontaktujte obchodní zástupce LOAP.

      • Jak získám velkoobchodní slevu? Nejsem plátce DPH.

        Nejjednodušší a nejrychlejší cesta k případné velkoobchodní slevě vede přes registraci na našem portálu B2B, příp. kontaktujte obchodní zástupce LOAP.

      • Co znamená akce 1+1?

        Když si v této sympatické akci 1+1 koupíte dvě věci, tu levnější dostanete zdarma. Zkuste si to, takové nakupování vás bude bavit.

    • DÁRKY
      • Dá se dárek vyměnit za jiné zboží?

        Dárek je bonus k vaší objednávce, za jiné zboží ho nevyměňujeme. V případě, že má dárek více variant, můžete si v objednávce vybrat jinou variantu, která se vám bude líbit víc. Pokud dárek ale opravdu nechcete, ze své objednávky ho prosím smažte. Uděláme jím radost někomu jinému.

      • Můžu si vybrat velikost a barvu dárku?

        Samozřejmě, pokud má daný dárek více variant a/nebo barev.:-)

      • Když dárek nechci, dostanu dodatečnou slevu na zboží?

        Pokud dárek nechcete a vzdáte se ho ve prospěch jiného zákazníka, dodatečnou slevu nedostanete. Pokud chcete získat více slev, mrkněte na náš Věrnostní program. Aby vám slevy začaly chodit na váš e-mail co nejdříve, přidejte se k nám.

      • Dostala jsem dárkový poukaz. Jak ho můžu využít?

        Dárkový poukaz uplatníte při nákupu zboží v našem e-shopu. Vyberte si zboží, které chcete koupit. Následně přejděte do košíku a zaškrtnete, že chcete uplatnit dárkový poukaz. Do políčka na uplatnění poukazu pak zadejte jeho kód. Celková cena objednávky po uplatnění poukazu se vám automaticky přepočítá.

    • VĚRNOSTNÍ PROGRAM
      • Máte věrnostní program?

        Ano, máte.:-) Čím víc nakoupíte, tím větší radost a slevu dostanete. Stačí se přidat k nám a nakoupit. Za každý nákup připíšeme na váš účet body, tzv. LOAPY. Nasbíranými body pak zaplatíte svůj další nákup na loap.cz. Za každých 100 Kč nákupu získáte 1 LOAP, tj. slevu 1 Kč na další nákup. Nasbírejte 100 LOAPŮ a dostanete slevu 100 Kč.

      • K čemu jsou LOAP body v sekci Můj účet?

        LOAPY jsou 3 v 1: body, odměna a bonus k vaší radosti z nákupu u nás. Za každých 100 Kč nákupu získáte 1 LOAP, tj. slevu 1 Kč na další nákup na loap.cz. Nasbírejte 100 LOAPŮ a dostanete slevu 100 Kč.

      • Jakou hodnotu má 100 LOAPů?

        100 LOAPŮ = sleva 100 Kč. Také vás určitě potěší, že nasbíranými LOAPY jednoduše zaplatíte při svém dalším nákupu na loap.cz nejen zboží, ale i dopravu.

    • DOPRAVA
      • Kolik zaplatím za dopravu?

        Pokud je vaše objednávka v hodnotě 1.000 Kč a víc, dopravu po celé ČR máte zdarma. U všech objednávek nižší hodnoty počítejte s cenou dopravy 99 Kč a DPD vám zboží doveze až domů. Pokud si zboží vyzvednete osobně v DPD ParcelShopu, zaplatíte jen 49 Kč. Najděte si své nejbližší výdejní místečko.

      • Jak rychle dostanu objednané zboží?

        Objednejte kterýkoliv pracovní den do 12 h a zásilku vám předáme druhý pracovní den. Objednejte např. ve čtvrtek v 11 h a v pátek během dne vám zásilka dorazí.

      • Můžu si zboží vyzvednout osobně?

        Ano. Osobní odběr je možný na všech pobočkách DPD ParcelShopu.

      • Můžu si prodloužit dobu vyzvednutí na výdejním místě?

        Ano, stačí se domluvit s pobočkou DPD ParcelShopu, na kterou jste si zásilku nechali poslat. Kontakt na pobočku vám dorazí v SMS s potvrzením, že zásilku máte připravenou k odběru.

      • Můžu si zboží objednat i do zahraničí?

        Ano, zboží vám doručíme i do zahraničí. Pošlete nám svou objednávku e-mailem, vč. požadované dodací adresy. Nejdříve si odsouhlasíme cenu dopravy. Pokud s ní budete souhlasit, zboží vám po úhradě předem obratem pošleme.

      • Chci doručení do ČR, ale zaplatit v eurech. Je to možné?

        Jasně, umíme a hned to spolu zařídíme. Stačí, když si vpravo nahoře na našem webu přepnete ceny zobrazované v našem e-shopu z CZK do EUR. Zboží v košíku se vám pak automaticky zobrazí v eurech. Jako adresu pak vyplňte požadované místo dodání, vč. země. Standardně máte na výběr doručení po celé ČR a SR. Pokud chcete zásilku doručit do zahraničí, kontaktujte nás.

    • PLATBA
      • Je možné nakoupit na fakturu?

        Pokud zastupujete státní instituci, např. školu, ozvěte se nám. Domluvíme se.

      • Faktura mi v balíku nepřišla. Můžete mi ji poslat?

        "Samozřejmě. Své faktury máte k dispozici 24 h denně, 7 dní v týdnu. Pokud jste nakoupili přes svůj zákaznický účet, přihlaste se do něj – fakturu najdete v sekci "Moje dokumenty". Pokud u nás zákaznický účet ještě nemáte, přidejte se k nám. Kromě přístupu ke všem svým dokumentům získáte i řadu výhod pro naše stálé zákazníky. Fakturu vám případně pošleme i e-mailem, stačí nám napsat na vseved@loap.cz a uvést číslo své objednávky."

      • Jak můžu zaplatit nasbíranými LOAP body za předchozí nákupy?

        Jednoduše. Nabírané Loapy uplatníte při nákupu v 2. kroku objednávky – při výběru platby. LOAPY uplatníte na celou svou objednávku, tj. na zboží i dopravu.

      • Můžu uplatnit LOAP body a zbytek doplatit kartou?

        Zcela určitě ano. Na objednávku nejdříve uplatněte nasbírané LOAPY a následně vyberte způsob úhrady zbylé částky. Svou objednávku můžete uhradit nejen LOAPY a platební kartou, ale třeba i LOAPY v kombinaci s dobírkou.

      • Můžu uplatnit jen část z nasbíraných LOAP bodů?

        Jistě! Když máte např. 1000 nasbíraných LOAPŮ, ale objednávka je v hodnotě 600 Kč, uplatníte jen 600 LOAPŮ. Objednávku získáte zcela zdarma a navíc vám zbyde ještě 400 LOAPŮ, které můžete uplatnit zase příště.:-)

      • Mám dárkový poukaz. Jak ho uplatním?

        Dárkový poukaz uplatníte při nákupu zboží v našem e-shopu. Vyberte si zboží, které chcete koupit. Následně přejděte do košíku a zaškrtnete, že chcete uplatnit dárkový poukaz. Do políčka na uplatnění poukazu pak zadejte jeho kód. Celková cena objednávky po uplatnění poukazu se vám automaticky přepočítá.

      • Chci zaplatit v eurech, ale doručení do ČR. Je to možné?

        Jasně, umíme a hned to spolu zařídíme. Stačí, když si vpravo nahoře na našem webu přepnete ceny zobrazované v našem e-shopu z CZK do EUR. Zboží v košíku se vám pak automaticky zobrazí v eurech. Jako adresu pak vyplňte požadované místo dodání, vč. země. Standardně máte na výběr doručení po celé ČR a SR. Pokud chcete zásilku doručit do zahraničí, ozvěte se nám.

    • STAV OBJEDNÁVKY
      • Jak zjistím stav své objednávky?

        Vlastně stačí, když se mrknete do svého e-mailu nebo na telefon. O každé změně objednávky vám pošleme zprávu. Přijetí objednávky vám obratem potvrdíme e-mailem. O expedici a předání zásilky přepravci vás opět informujeme e-mailem. V den převzetí vám řidič DPD pošle SMS s přibližným časem doručení. Pokud jste zvolili osobní odběr, v den připravení zásilky k převzetí, vám SMS pošlou z pobočky DPD ParcelShopu. Na stav objednávky se kdykoliv podíváte ve svém zákaznickém účtu v našem e-shopu – v sekci "Moje objednávky". Pokud jde o nákup bez registrace/přihlášení, ozvěte se nám. Stav vaší objednávky vám rádi sdělíme.

      • Nepřišel mi potvrzující email o přijetí objednávky. Mám zboží platit?

        Pokud vám potvrzovací e-mail po odeslání objednávky nepřišel, zboží zatím neplaťte. Vypadá to na technického šotka. Prosím hned se nám ozvěte, rychle to vyřešíme.

      • Objednávku jste přijali. Můžu ji ještě změnit, nebo zrušit?

        Hned se nám prosím ozvěte! Příchozí objednávky okamžitě zpracováváme, tak ať to stihneme zařídit.

      • Objednávku jste přijali. Můžu změnit ještě fakturační údaje?

        Hned se nám prosím ozvěte! Příchozí objednávky okamžitě zpracováváme, tak ať to stihneme zařídit.

      • Jak poznám, že si objednávku můžu vyzvednout?

        Než se s radostí a lehkým krokem vydáte pro svou objednávku na výdejní místo, počkejte na potvrzovací SMS, že je vaše zásilka připravena k odběru.

      • Jak poznám, že mi objednávka byla odeslána?

        Nejdřív se mrkněte do e-mailu. Jakmile vám zboží odešleme, dostanete od nás potvrzení e-mailem, že zboží je na cestě k vám. Pokud jste zvolili dopravu domů, v den doručení očekávejte SMS od řidiče. Pokud si pro zboží dojdete do DPD ParcelShopu, vyčkejte na potvrzovací SMS, že zboží je připraveno k odběru.

    • VRÁCENÍ ZBOŽÍ
      • Lze objednané zboží vyměnit na kamenné prodejně?

        Je nám líto, ale to nejde. LOAP vlastní prodejny nemá, jde o kamenné obchody našich obchodních partnerů. Zboží zakoupené v našem e-shopu, které chcete vyměnit, pošlete na adresu centrálního skladu: Piccollo spol. s r.o., Strojírenská 259 (areál Volta Real), 155 21 Praha 5 – Zličín. Před vrácením zásilky nás prosím kontaktujte (tel.: 225 386 421, vseved@loap.cz), uspíšíte tím vyřízení své žádosti. Zásilky na dobírku nepřijímáme.

      • Lze objednané zboží vrátit na kamenné prodejně?

        Je nám líto, ale to nejde. LOAP vlastní prodejny nemá, jde o kamenné obchody našich obchodních partnerů. Zboží zakoupené v našem e-shopu, které chcete vrátit, pošlete na adresu centrálního skladu: Piccollo spol. s r.o., Strojírenská 259 (areál Volta Real), 155 21 Praha 5 – Zličín. Před vrácením zásilky nás prosím kontaktujte (tel.: 225 386 421, vseved@loap.cz), uspíšíte tím vyřízení své žádosti. Zásilky na dobírku nepřijímáme.

      • Lze objednané zboží vyměnit za jiné?

        Pokud jste zboží právě objednali a ještě vám nepřišel potvrzovací e-mail, že jsme zboží už předali přepravci, hned se nám ozvěte. Vaši objednávku obratem změníme a vám přijde už správné zboží. Pokud držíte zboží už v ruce a chcete ho vrátit, pošlete nám ho na adresu centrálního skladu: Piccollo spol. s r.o., Strojírenská 259 (areál Volta Real), 155 21 Praha 5 – Zličín. Před vrácením zásilky nás prosím kontaktujte (tel.: 225 386 421, vseved@loap.cz), uspíšíte tím vyřízení své žádosti. Zásilky na dobírku nepřijímáme.

      • Kam mám zaslat zboží, které chci vrátit do 14 dnů?

        Zboží vraťte na adresu centrálního skladu: Piccollo spol. s r.o., Strojírenská 259 (areál Volta Real), 155 21 Praha 5 – Zličín. Před vrácením zásilky nás prosím kontaktujte (tel.: 225 386 421, vseved@loap.cz), uspíšíte tím vyřízení své žádosti. Zásilky na dobírku nepřijímáme.

    • REKLAMACE
      • Jaký je rozdíl mezi dobou životnosti a záruční dobou?

        Záruční doba je stanovena zákonem na 24 měsíců. Během této doby máte právo zboží reklamovat. Životnost zboží je doba, během které má výrobek plnit svou funkci, a může být delší než záruční doba. Životnost je přímo úměrná údržbě a péči o výrobek a také tomu, jak často výrobek používáte a zda dodržujete návod a pokyny výrobce. Může se tedy stát, že nadměrnou zátěží zkrátíte životnost zboží a případnou reklamaci nebude možné uznat. Vezměme si např. stan. Stan je určený na cestování a kemping. Pokud v něm ale budete bydlet trvale, po dvou letech pravděpodobně už nebude k použití, tudíž ani k reklamaci. Více informací na téma životnost versus záruční doba najdete v našem článku Záruční doba a životnost zboží – jaký je mezi nimi rozdíl?

      • Na jakou adresu mám poslat reklamované zboží?

        Reklamované zboží pošlete na adresu centrálního skladu: Piccollo spol. s r.o., Strojírenská 259 (areál Volta Real), 155 21 Praha 5 – Zličín. Před vrácením zásilky nás prosím kontaktujte (tel.: 225 386 421, vseved@loap.cz), uspíšíte tím vyřízení své žádosti. Reklamace na dobírku nepřijímáme. Podrobný návod, jak postupovat, najdete v sekci Vrácení a reklamace.

      • Dá se reklamace vyplnit online?

        Jsme zatím v půli cesty k online formuláři. Reklamační formulář si ve formátu PDF stáhněte zde. Vyplněný a vytištěný formulář nám pak pošlete s reklamovaným zbožím. Pokud nám vyplněný reklamační formulář pošlete předem e-mailem na vseved@loap.cz, uspíšíte tím vyřízení své žádosti. Podrobný návod, jak postupovat, najdete v sekci Vrácení a reklamace.

      • Jak mám postupovat při reklamaci?

        Před zasláním reklamace nás prosím kontaktujte (tel.: 225 386 421, vseved@loap.cz), uspíšíte tím vyřízení své žádosti. Následně vyplňte reklamační formulář a vložte ho do zásilky společně s reklamovaným zbožím. Zboží nám následně pošlete na adresu centrálního skladu: Piccollo spol. s r.o., Strojírenská 259 (areál Volta Real), 155 21 Praha 5 – Zličín. Pozor! Reklamace na dobírku nepřijímáme. Podrobný návod, jak postupovat, najdete v sekci Vrácení a reklamace.

      • Můžu u vás reklamovat zboží koupené v jiné prodejně?

        Je nám líto, ale to nejde. LOAP vlastní prodejny nemá, jde o kamenné obchody našich obchodních partnerů. Reklamaci musíte uplatnit přímo u prodejce, u kterého jste zboží koupili a který vám vystavil fakturu, příp. účtenku.

      • Jak dlouho trvá vyřízení reklamace?

        Vynasnažíme se vaši reklamaci vyřešit obratem, nejpozději do 14 kalendářních dnů. Ze zákona na to máme až 30 dnů, ale na to nehrajeme.;-)

      • Mohu reklamovat zboží bez faktury?

        Pokud již fakturu nemáte, pošlete nám číslo objednávky. Fakturu si dohledáme. Pokud bylo zboží zakoupeno v kamenném obchodě nebo v jiném než našem e-shopu, reklamaci musíte vyřešit napřímo s daným prodejcem, který za prodané zboží nese odpovědnost.

  • OBLEČENÍ
    • JAK SE OBLÉKNOUT
      • Kterou softshellku využiji víc – s parametry 3000/3000 nebo 8000/5000?

        Pokud jde o softshellky LOAP, neváhejte a berte obě.:-) Obecně pak platí, že pro každodenní nošení využijete víc softshellku s vodním sloupcem 3000 mm a prodyšností 3000 g/m2/24 h. Na horách, kde se často střídá počasí, je vhodnější techničtější varianta softshellky s parametry 8000/5000. Podrobnější vysvětlení i praktické příklady ze života najdete v našem článku Jaký vodní sloupec bundy: 3000, 5000 nebo 8000 mm?

      • Jak poznám, kterou velikost oblečení si mám koupit?

        Skvělé, očividně se shodneme na tom, že výměna zboží kvůli špatné velikosti je úplně zbytečná. Nejjednodušší je mrknout na naši velikostní tabulku, případně si podle ní změřit potřebné míry. Rychle a snadno tak vyberete velikost, ve které vám to bude slušet nejvíc.

      • "Co to je "cibulový" systém oblékání?"

        "Jestli má být vše, na čem vám záleží, v suchu, čtěte dál. "Cibulový" systém funguje na základě vrstvení oblečení. Spodní vrstvu oblečení nosíte přímo na těle – jde o funkční prádlo. Termoprádlo hřeje, nenasává pot a vlhkost navíc spolehlivě odvádí těla, rychle schne. Prostřední vrstva funguje také jako tepelný izolant a odvádí vlhkost ještě dál směrem od těla. Svrchní vrstva chrání před nepříznivými klimatickými a povětrnostními vlivy a v případě funkčních bund a kalhot s dostatečnou prodyšností (min. 3000 g/m2/24 h) odvede vlhkost až na povrch. Díky "cibulovému" systému tří vrstev zůstanete v suchu i při vyšší fyzické zátěži. Právě díky němu vám nebude zima ani v zimě. Více o cibulovém systému a funkčním způsobu oblékání si přečtěte v našem článku Jak funguje princip 3 vrstev oblečení."

      • Proč se mám obléct do 3 vrstev?

        "Protože kdo nevrství, jako by nesportoval. Vrstvení oblečení je totiž základem každé sportovní aktivity – každá vrstva má svou nezastupitelnou úlohu pro udržení správné tělesné teploty a zároveň pomáhá odvádět vlhkost od těla. Další výhodou vrstvení je možnost vrstvy přidávat nebo ubírat podle aktuálních změn klimatických nebo povětrnostních podmínek. Více o funkčním oblékání si přečtěte v odpovědi na otázku "Co to je cibulový systém oblékání?" nebo přímo v našem článku Jak funguje princip 3 vrstev oblečení.

      • Na co je dobré termoprádlo?

        Termoprádlo nosí i Krakonoš, který zimu vymyslel. Díky funkčnímu prádlu předejdete nadměrnému pocení, zůstanete v suchu a nic vás studit nebude. Funkční prádlo totiž nenasává vodu a odvádí vlhkost směrem od těla. Pokud ho ještě nemáte, je nejvyšší čas si ho pořídit – jägerovky jsou konečně sexy.

      • Potřebuji dámskou bundu na hory. Poradíte?

        Jasná věc! Vaše nové lyžařské oblečení, tj. bunda i kalhoty, by mělo mít lehkou výplň. Lyžařská bunda bude ideálně se sněžným pásem, kapucí a vnitřními rukávy. Bunda by měla mít také podlepené švy a na naše hory parametry minimálně 3000/3000 (tj. vodní sloupec 3000 mm a prodyšnost 3000 g/m2/24 h).

      • Jaké pánské lyžařské bundy máte?

        Přeci funkční a slušivé.:-) V každé zimní kolekci LOAP najdete minimálně 8 modelů pánských zimních bund. 4 z nich mají technické parametry (membránu nebo zátěr, vodní sloupec, prodyšnost) a hodí se nejen na lyže, ale i prkno. Samozřejmou součástí každé zimní kolekce jsou pak i lyžařské kalhoty, technické mikiny, funkční prádlo a doplňky jako čepice a rukavice.

      • Chci bundu na běžky. Poraďte mi, kterou?

        Vyberte si bundu lehkou, dobře sbalitelnou (třeba do ledvinky nebo batohu LOAP). Měla by mít dostatečně dlouhé rukávy a trochu delší zadní díl, aby zakryl celá záda, protože na běžkách jste většinu času v mírném předklonu.

      • Poradíte mi nějakou teplejší mikinu?

        "Teplejší mikiny LOAP poznáte podle materiálu o gramáži minimálně 260 g/m2. Vůbec nejpříjemnějšími mikinami jsou pak ty s tzv. počesem, tj. s "chlupatou" vnitřní stranou. Jen dejte pozor na své okolí, možná se k vám začne tulit víc než obvykle."

      • Jak velkou bundu si mám koupit?

        "Nejlepší velikost je ta, která na vás nevisí a ve které vám není těsno. U funkčního oblečení platí, že bunda vám musí sedět akorát. A "akorát" obvykle odpovídá vaší běžné konfenkční velikosti. Pro jistotu si ale velikost ještě zkontrolujte s naším "akorát" v Tabulce velikostí."

      • Jak široké kalhoty si mám koupit?

        Šíře sportovních kalhot se přizpůsobuje jejich určení a typu aktivity. Pokud chcete kalhoty na lyže, volte užší střih s rozšířením v dolní části nohavic pro pohodlné přetažení přes lyžáky. V případě kalhot na snowboard jsou kalhoty celkově širší s hlubším sedem vzhledem k větší pohybové náročnosti prkýnkářů.

      • Jak se mám změřit přes prsa?

        "Ve dvou se to lépe táhne, řekla si prsa a nechala se změřit. Šířka prsou se totiž měří ve vzpřímené rovné poloze s připaženýma rukama v plném obvodu těla v nejširším místě hrudníku. Aby naměřená hodnota bylo co nejpřesnější, poproste o změření někoho ze svého okolí. A během měření se ho pak třeba zeptejte, jestli si u nás také nechce něco koupit. Ušetříte na poštovném.;-)"

      • Jak se mám změřit v pase?

        Změřte se jako vosa. V nejužším místě pasu ve vzpřímené rovné poloze.

      • Jak si mám změřit boky?

        Šíře boků se měří v nejširším místě boků a hýždí v plném obvodu těla. Pokud se nestydíte, poproste někoho ze svého okolí. Měření bude přesnější a oblečení vám pak bude lépe sedět.

      • Jak si změřím ramena?

        Šíře ramen se měří ze strany zad, od vrcholu jednoho ramene přes krk k vrcholu ramene druhého. Trošku věda, ale když vám s měřením pomůže někdo z vašeho okolí, bude to třeba i zábava.:-)

      • Jak správně změřím délku rukávu?

        Také jste jako malí vytahovali ruce, když se vám nějaká bunda nelíbila? Jako dospělí se teď ale změříme správně, protože přeci chceme, aby nám ta vybraná bunda opravdu seděla. Délka rukávu se měří od vrcholu ramene po vnější straně ruky, která je podél těla, až po pomyslnou linii cca 2 cm od prvního kloubu palce.

      • Jak si mám změřit vnitřní délku nohavice?

        Vnitřní délka nohavice se měří od rozkroku po dolní kraj nohavice. Takže výdech a jde se na to.

      • Jak si mám změřit vnější délku nohavice?

        Vnější délka nohavice se měří od pasu po dolní kraj nohavice. Tak tohle je snadné, že?

      • Jak zjistím správnou velikost čepice?

        Ten, kdo má pod čepicí, si změří obvod hlavy v nejširším místě hlavy.

      • Jak zjistím správnou velikost rukavic?

        Ve správně velkých rukavicích sněhulákovi oči připevníte, ve špatných vypíchnete. Pokud ale nechcete čekat na huhuláka, změřte si délku prstů a obvod dlaně, o ty jde při výběru rukavic nejvíc. Správnou velikosti si pak vyberte podle naší Tabulky velikostí.

      • Jaký je rozdíl ve velikostech označených číslem (38, 40 atd.) a písmenem (M, L atd.)?

        Máte pravdu, je to trochu Babylon. Číselné značení velikostí je evropský standard, zatímco škála S, M , L atd. je původně americký systém velikostí. Velikosti S, M atd. jsou obvykle vícevelikostmi, pro které platí: XS = 32/34, S = 36/38, M = 40/42, L = 44/46, XL = 48, XXL = 50.

    • FUNKČNÍ PRVKY A PARAMETRY
      • Jaké parametry mají vaše lyžařské bundy?

        Lyžařské bundy LOAP mají parametry (tj. vodní sloupec v mm a prodyšnost v g/m2/24 h) obvykle 8000/5000, 8000/3000, 6000/6000, 5000/5000 nebo 5000/3000. Které parametry budou nejlepší, záleží na tom, zda jedete na ledovec nebo do Krkonoš. Obecně platí, že čím vyšší hory, srážky a vlhkost vzduchu, tím vyšší vodní sloupec oceníte. Pokud vydržíte lyžovat od rána do večera, bude vám víc vyhovovat vyšší prodyšnost bundy. Pokud se ale sem tam zastavíte na čaj nebo grog, volte prodyšnost bundy nižší, aby vám v ní nebyla zima, zatímco si užíváte pohody a sluníčka.

      • "Co znamená "vodní sloupec" v mm?"

        "Je super, že si najdete chvilku zamyslet se nad tím, co vlastně znamenají parametry uváděné nejen na našem funkčním oblečení. Vodní sloupec je výška vody naměřená na válci, do něhož se postupně přilévá voda. Testovaný materiál tvoří dno válce a po proniknutí prvních tří kapek skrz materiál se na válci přečte údaj – výška "vodního sloupce". Jde tedy o výšku sloupce vody potřebnou k prosáknutí materiálu."

      • "Co znamená "prodyšnost" v g/m2/24h?"

        Prodyšnost je technický parametr funkčního oblečení, který najdete např. u lyžařských bund nebo softshellek. Prodyšnost látky vyjadřuje energii, která je nutná k odpaření určitého množství vody při určité teplotě a vlhkosti. Čím je hodnota nižší, tj. čím nižší energie je potřebná pro odvod vody, tím je látka prodyšnější. Pokud chcete vědět, co to znamená v praxi, přečtěte si náš článek Jaký vodní sloupec bundy: 3000, 5000 nebo 8000 mm?

      • Jaký je rozdíl mezi voděodolností a vodoodpudivostí?

        Voděodolnost nebo také nepromokavost je trvalá úprava materiálu, který odolává stabilně průniku vody. Vodoodpudivost není jev trvalejšího charakteru, je to taková úprava materiálu, aby jen po určitou dobu nenasákl vodou a voda po materiálu stekla. Např. lyžařské bundy nebo softshellky jsou voděodolné, zatímco bundy do města mají obvykle vodoodpudivou úpravu.

      • Co znamená voděodolnost?

        Voděodolnost nebo také nepromokavost je stabilní schopnost materiálu odolávat tlaku vody, aniž by se materiál promočil. Výrobky s uvedenou hodnotou vodního sloupce jsou nepromokavé právě do okamžiku dosažení této hodnoty.

      • Co znamená vodoodpudivost?

        Vodoodpudivost je schopnost materiálu určitou dobu odolávat dešti nebo vodě obecně. Voda se do struktury materiálu nenasákne, ale na materiálu se dělají typické kapky, které lze sklepnout, aniž by se vlhkost dostala skrz materiál. Vodoodpudivost je dostatečnou ochranou bund do města. Pokud vám ujede tramvaj, a další jede za 5 minut, déšť v takové bundě v pohodě přečkáte. Pokud vám ujede bus, a další jede až za hodinu, radši se schovejte pod stříšku na zastávce nebo vyndejte deštník.

      • Máte nějaký certifikát bezpečnosti na dětské oblečení?

        Stejně jako vám i nám záleží, do čeho se oblékají naše děti. Ano, materiály na dětský sortiment jsou pravidelně testovány ve Státním zdravotním ústavu dle požadavků vyhlášky MZ č. 84/2001 Sb. v platném znění. Tato vyhláška je v souladu s certifikací OEKO-TEX Standard 100. Při intenzivním kontaktu výrobku s dětskou pokožkou tak máte vždy jistotu, že dodržujeme přísné ekologické požadavky.

      • Je lepší 100% bavlna nebo bavlna s elastanem?

        100% bavlna je přírodní materiál a je tedy vhodný pro všechny, kteří dávají přednost přírodním vláknům, např. ze zdravotních důvodů. Bavlna s dílčí příměsí elastanu si sice zachovává vlastnosti bavlny jako je savost, snadná údržba, příjemný omak, ale díky větší pružnosti oděv navíc dobře drží tvar, je pružný a pohodlnější.

      • Co znamená gramáž u trička, mikiny nebo kalhot?

        Gramáží se rozumí hmotnost materiálu vážená na vzorku látky kruhového výřezu o průměru 10 cm. Něco takového jen tak nevymyslíte, že?:-)

      • Co znamenají zkratky jako PL nebo CO uváděné v materiálech?

        "Zkratkou PL se běžně označuje materiál vyrobený ze syntetického vlákna – polyesteru. CO je zkratkou pro bavlnu a vychází z anglického slova "cotton"."

    • TECHNOLOGIE
      • Co znamená označení Stormex?

        STORMEX je speciálně vyvinutá technologie zpevňující tkaninu z polyesterových nebo polyamidových vláken se zesílenou strukturou, která spolehlivě odolává nepříznivým klimatickým a povětrnostním podmínkám. Díky této technologii vás materiál o vyšší gramáži, tloušťce a hustotě vláken ochrání před deštěm i ostrým větrem. Materiál s technologií STORMEX navíc efektivně a rychle odvádí vlhkost od těla. Svými vlastnostmi je takové oblečení předurčeno pro náročné fyzické aktivity jako např. sjezdové lyžování.

      • Co znamená označení Trifibre?

        TRIFIBRE je unikátní polyesterová tkanina s charakteristickou strukturou zesílených vláken. Díky nim je speciálně upravený materiál lehký a prodyšný, velmi rychle odvádí pot od těla a skvěle schne. Mezi jeho přednosti patří i minimální mačkavost a zvýšená odolnost vůči skvrnám od potu. Tkanina s technologií TRIFIBRE je ideálním materiálem pro lehké sportovní oděvy a funkční prádlo.

      • Co znamená označení Tecnosoft?

        TECNOSOFT je lesklý materiál upravený promyšlenou technologií plátnové vazby s přibližně stejným počtem přízí v obou směrech do podoby připomínající hedvábí, jedné z nejluxusnějších látek na světě. Jemný materiál je pevně tkaný, a přesto velmi lehký. Tkanina s úpravou TECNOSOFT je odolná proti UV záření a vyniká minimální nasáklivostí. Materiál je prodyšný a velmi rychle schne. Funkčností a vzhledem se oblečení s technologií TECNOSOFT hodí nejvíce do města na každodenní nošení.

      • Co znamená označení Softshell?

        SOFTSHELL je pružný funkční materiál nové generace s vysokou odolností v nepříznivých klimatických a povětrnostních podmínkách. Zachovává si však i dostatečnou prodyšnost, díky které spolehlivě a rychle odvádí pot od těla. Softshell je odolný vůči oděru a ušpinění. Elasticita materiálu zajišťuje maximální pohodlí při běžném nošení i náročné fyzické aktivitě. Softshell plní svou funkci ideálně v kombinaci s funkčním prádlem a fleecovou vrstvou oblečení.

      • Co znamená označení Softshell No Membrane?

        SOFTSHELL NO MEMBRANE je pružný funkční materiál nové generace s přiměřenou odolností v nepříznivých klimatických a povětrnostních podmínkách. Softshell bez membrány je prodyšnější než klasický SOFTSHELL a díky tomu ještě spolehlivěji a rychleji odvádí pot od těla. Softshell bez membrány je odolný vůči oděru a ušpinění. Elasticita materiálu zajišťuje maximální pohodlí při běžném nošení i méně náročné fyzické aktivitě. Softshell plní svou funkci ideálně v kombinaci s funkčním prádlem a fleecovou vrstvou oblečení.

      • Co znamená označení TechFleece+?

        TECHFLEECE+ je hřejivý funkční materiál s vysokou úrovní tepelné ochrany. Vyniká svou nízkou hmotností i při poměrně silném úpletu a prodyšnosti. Díky oboustrannému počesu je velmi měkký a poddajný. Snadno se udržuje. Ve spojení s vrstvou funkčního prádla a svrchní softshellovou vrstvou oblečení je ideální pro běžný pohyb i náročnou fyzickou aktivitu.

      • Co znamená označení Thinsulate?

        THINSULATE je špičkové mikrovlákno od firmy 3M s vynikajícími termoizolačními vlastnostmi. Díky nim se skvěle hodí jako izolační vrstva pro funkční oblečení a spací pytle určené i do extrémních podmínek. Mikrovlákno THINSULATE mají stejné vlastnosti jako duté vlákno, ale je výrazně lehčí. Poskytuje tak optimální ochranu proti chladu při minimálním objemu a hmotnosti. THINSULATE se jednoduše udržuje a čistí, vlákna mají dlouhou životnost. Nevyvolává alergie, je proto vhodná pro výrobky v přímém kontaktu s pokožkou jako jsou např. rukavice.

      • Co znamená označení Polytherm?

        POLYTHERM je nemačkavá izolační výplň z dutých vláken vyráběných pomocí trysek s jádrem určená pro svrchní oblečení. Na dotek příjemná vlákna získávají technologií POLYTHERM ještě větší objem a výplň tak vyniká vysokou úrovní tepelné ochrany. Speciálně upravený materiál je také odolnější vůči špíně, která je méně viditelná. Výplň s technologií POLYTHERM navíc vyniká tvarovou pamětí a zajišťuje díky ní zvýšený pocit tepla a pohodlí.

      • Co znamená označení Aqua Pro?

        AQUA PRO je prodyšná membrána speciálně vyvinutá pro svrchní oblečení, která umožňuje snadné a rychlé odpařování vlhkosti od těla. Větruvzdorná membrána AQUA PRO tvoří samostatnou nepromokavou vrstvu oblečení s vodoodpudivou úpravou. Takto upravená vrstva z polyesterových nebo polyuretanových vláken vás spolehlivě ochrání před nepříznivými klimatickými i povětrnostními podmínkami. Zároveň však umožní odpařování vlhkosti směrem od těla při náročné fyzické aktivitě.

      • Co znamená označení DryTech?

        DRYTECH je vysoce kvalitní polyuretanový zátěr funkčního oblečení. Zátěr s mikroporézní strukturou je velmi pevný v tahu i odolný proti protržení. Zátěr s technologií DRYTECH vás spolehlivě udrží v suchu v nepříznivých klimatických a povětrnostních podmínkách a zároveň umožní odpařování vlhkosti směrem od těla při náročné fyzické aktivitě.

      • Co znamená označení TSS?

        TSS – TAPE SEAM SEALING je speciální technologie termoplastické ochrany spočívající v důkladném podlepení švů. Podlepené švy ze spodní strany svrchního oblečení zabraňují pronikání vlhkosti k tělu. Polyesterové nebo polyuretanové švy ošetřené technologií TSS vás spolehlivě udrží v suchu v nepříznivých klimatických i povětrnostních podmínkách.

      • Co znamená označení YKK?

        YKK zipy patří mezi nejkvalitnější zipy na světě. Jsou synonymem spolehlivosti, vysoké funkčnosti a dlouhé životnosti. Japonské YKK zipy jsou proslulé svým detailním zpracováním. Díky své voděodolnosti jsou YKK zipy určené především na svrchní oblečení do extrémních povětrnostních podmínek.

      • Co znamená označení ThermoCool?

        THERMOCOOL je jedinečná technologie spočívající v optimalizaci přirozených termoregulačních schopností lidského těla. Materiál s technologií THERMOCOOL zajišťuje díky průřezu inteligentních vláken dokonalý a rychlý odvod vlhkosti od těla, ochlazení organismu nebo absorpci tepla v závislosti na konkrétních potřebách uživatele. Technologie THERMOCOOL se často používá např. ve funkčním prádle a ponožkách.

    • PÉČE A ÚDRŽBA
      • Můžu vyprat softshellovou bundu s aviváží?

        I my máme rádi dobrodružství a adrenalin, ale softshell s aviváží prosím neperte. Oblečení ze softshellu je obvykle opatřeno zátěrem nebo membránou se strukturou, díky které materiál dosahuje izolačních a termoregulačních vlastností. Aby si softshell tyto vlastnosti zachoval i po praní, perte ho pouze podle doporučených ošetřovacích symbolů. Softshell perte na 30 °C a vždy bez aviváže, která by uvedené vlastnosti jinak zcela znehodnotila.

      • Jak často se musí prát termoprádlo?

        Opravdový sportovec je ohleduplný, proto temoprádlo pere po každém nošení. Dělá to nejen kvůli svým blízkým, ale především proto, aby mu milované termoprádlo vydrželo co nejdéle. Funkční vlákna totiž dokážou odvádět vlhkost od těla a zachovat si své termoizolační vlastnosti jen tehdy, pokud dodržíte instrukce podle pracích symbolů. Význam jednotlivých symbolů najdete na stránce Technologie a materiály.

  • BOTY
    • JAKÉ BOTY VYBRAT
      • Jak poznám, kterou velikost obuvi si mám koupit?

        Změřte si délku chodidla a mrkněte do naší Tabulky velikostí. Najdete v ní délku vnitřní stélky v centimetrech. Délka stélky by měla být o 1-2 cm delší než vaše chodidlo.

      • Poradíte mi, které sandály na túru?

        Na lehkou horskou túru jsou ideální sandály s pevnějšími pásky a krytou špičkou. Velmi oblíbené jsou např. sandály Ethan.

    • FUNKČNÍ PRVKY A PARAMETRY
      • Co znamená označení Hydroguard?

        Hydroguard je prodyšná membrána, kterou používáme na některých modelech obuvi.

      • Co znamená označení Waterproof?

        Jedná se o speciální voděodolnou impregnační úpravu obuvi proti vodě.

      • Co znamená TRIPLETEX?

        TRIPLETEX je prodyšná membrána umožňující snadné odpařování tělesné vlhkosti. Tato funkční vrstva se nachází v podešvi obuvi a odvádí od těla vodu vypařující se z chodidel. Membrána s technologií TRIPLETEX je vodonepropustná a vodoodpudivá s výškou vodního sloupce 10.000 mm a prodyšností 1.000 g/m2/24 h.

      • Co znamená zkratka EVA?

        EVA je skvělá a my ji máme rádi. Jedná se o pěnový téměř nezničitelný materiál. EVA ráda plave, je lehká a všestranná – hodí se k vodě i na procházky po městě. Boty z evy totiž skvěle tlumí nárazy a nikdy je neutopíte. V kolekci LOAP najdete evu v obuvi – žabkách, pantoflích a polobotkách.

      • Co znamená zkratka TPR?

        "TPR je zkratka pro termoplastickou gumu, druh vysoce kvalitního syntetického kaučuku. Často se zaměňuje s TPE, což je ale plast. Na rozdíl od TPE na TPR drží lepidlo a tak je k výrobě podrážek bot vhodnější. Mezi přednosti TPR patří žáruodolnost a nízká deformace tlakem, jinými slovy se boty méně "ošoupou". V kolekci LOAP najdete TPR v podrážkách většiny bot."

    • PÉČE A ÚDRŽBA
  • BATOHY
    • JAKÝ BATOH VYBRAT
      • "Co znamená "evo" v názvu batohu?"

        "Evo" znamená vytuněnější. Batohy LOAP s označením "Evo" jsou inovované úspěšné modely z předešlé sezóny. U výrobků "Evo" používáme při výrobě novější materiály a nové výrobní metody."

      • Do kterého batohu se mi vejde notebook?

        "Batohy nebo tašky na notebook/tablet označujeme speciální ikonkou "notebook/tablet" a tuto informaci uvádíme i v popisu výrobku. V popisu najdete i velikost monitoru, který se vám do takového batohu nebo tašky vejde. Pokud výrobek není označen ikonkou a v popisu zmínku o notebooku/tabletu nenajdete, doporučujeme vybraný batoh nebo tašku vyzkoušet v jedné z prodejen našich obchodních partnerů nebo se nám ozvěte."

      • Které batohy mají rozměry vhodné do letadla?

        Bezplatné palubní zavazadlo má rozměry max. 42 x 32 x 25 cm, tedy všechna zavazadla LOAP, která splňují všechny tyto tři hodnoty si můžete vzít na palubu. Některé letecké společnosti dovolují na palubu zavazadla až do rozměru 56 x 45 x 25 cm.

      • Podle čeho si mám vybrat turistický batoh na celodenní výlet?

        Podle litráže. Na jednodenní výlet vám bohatě postačí batoh o objemu 30 litrů. Prohlédněte si aktuální nabídku našich turistických batohů.

      • Podle čeho si mám vybrat batoh na delší cestování?

        Podle litráže a podle šířky a délky zádového systému. Drobnější postavě padne batoh LOAP do objemu 60 litrů. Pro větší/vyšší postavu se vyplatí batoh o objemu 70-80 litrů. Mrkněte na aktuální nabídku našich turistických batohů.

      • Jaký batoh na kolo mi bude stačit?

        Ideální objem batohu na kolo je od 5 litrů (pouze na vak s pitím) až do 15 litrů.

    • FUNKČNÍ PRVKY A PARAMETRY
      • Jak se měří objem batohu?

        Pokud očekáváte složitý vzorec výpočtu objemu batohu pomocí integrálů, asi vás zklameme. Tedy, abychom si rozuměli, ono to samozřejmě jde, ale objem batohu se obvykle měří pomocí sáčků naplněných vodou.

      • Jak se měří nosnost batohu?

        A) Počtem hrbů nebo B) Nosnost batohů se obecně liší podle použitých materiálů, zádového systému a konstrukce ramenních popruhů. Jak mnozí tuší, správná odpověď je B). Např. u turistických batohů LOAP s větší litráží odpovídá nosnost polovině jejich objemu.

      • Na co je dobrý zádový systém?

        "Dobře zvolený zádový systém odlehčí záda a nošení batohu je i při jeho větším zatížení příjemnější než v případě batohu bez "zad". Promyšlený zádový systém umožní celkovou cirkulaci vzduchu a odvětrání zad, což oceníte především při zvýšené fyzické aktivitě u turistických a sportovních batohů."

      • Jaký je rozdíl mezi zádovými systémy?

        LOAP používá technologii několika typů zádových systémů. Popis jednotlivých zad batohů a jejich určení najdete v sekci Technologie a materiály.

      • Co znamená, když je objem batohu 60+10 litrů?

        60 litrů odpovídá litráži hlavních středových komor turistického batohu. 10 litrů je objem postranních kapes, příp. kapsy ve víku batohu.

      • Jak se vyndat vyjímatelnou konstrukce z batohu?

        Na zádové části batohu najdete suché zipy nebo druky v horní části zad, dolní části pak malá textilní pouzdra. Po odepnutí nahoře a vyjmutí dole půjde drátená/hliníková konstrukce zad rozpojit. Batoh bez zádové konstrukce můžete vyčistit nebo vyprat.

      • Na co je dobrý bederní pás?

        Bederní pás se používá u turistických, hikingových a cyklistických batohů. Zapnutím bederního pásu v oblasti boků předejdete posouvání batohu na zádech ze strany na stranu. Při jízdě na kole se batoh nebude při naklonění nad řidítky posouvat směrem na krk a hlavu. Dost bylo nečekaných útoků zezadu!

      • K čemu je dobrá prsní spojka?

        Prsní spojka slouží k zapnutí prsního pásu přes hrudník. Zapnutý pás umožňuje lepší fixaci a stabilitu batohu na zádech.

      • K čemu jsou kompresní popruhy?

        Pomocí kompresních popruhů zmenšíte objem batohu. Věci uvnitř batohu tím i zajistíte proti jejich pohybu. Se staženými kompresními popruhy se vám bude líp dobíhat vlak i rychle couvat od medvěda.

      • Na co je elastická šňůrka na batohu?

        Elastickou šňůrkou přichytíte na batoh např. mapu, sandály, složenou bundu nebo pláštěnku. Na cyklobatozích je elastická šňůrka ideální na upevnění přilby, když si dáváte pauzu nebo třeba Fofolu.

      • Co se dá zavěsit do úchytů na batohu?

        Úchyty na batohu slouží především k upevnění trekingových holí, hliníkové láhve na vodu, sandálů, příp. vodítka nebo dalších věcí potřebných k výletu. Využít je můžou ale i vaši vyčůraní kamarádi, abyste je vytáhli do kopce. Na takové kamarády pozor, nenechte je čůrat.:-)

      • Kdy má batoh 2 komory a kdy jen 1 komoru a přední kapsu?

        Většina turistických batohů o objemu 40 a více litrů má dvě komory nad sebou. Jednu komoru a přední kapsu mají většinou batohy do města a pro volný čas s objemem menším než 30 litrů.

    • TECHNOLOGIE
      • Co znamená zádový systém AAS I?

        AAS I – AIR ADJUSTABLE SYSTEM I je zádový systém vyvinutý speciálně pro batohy nejnáročnějších cestovatelů v dlouhodobě vysoké zátěži. Systém AAS I zajišťuje dokonalé rozložení nákladu a dodává batohu mimořádnou stabilitu i při maximálním naplnění jeho kapacity. Flexibilitou zádového panelu, který respektuje a kopíruje pohyby lidského těla, je zajištěno výborné odvětrání zad. Batohy vybavené zádovým systémem AAS I jsou předurčeny na náročné expedice, výkonnostní treky a jakékoliv další cesty s dlouhodobým nošením vysoké zátěže.

      • Co znamená zádový systém AFS?

        AFS – AIR FLOW SYSTEM je maximálně účelně řešený pevný systém pro batohy menšího objemu. Nosný systém AFS dodává batohům nepostradatelné zpevnění zad a umožňuje celkovou cirkulaci ohřátého vzduchu. Odvětráním zad získáte neocenitelné pohodlí během každodenního nošení především v letních měsících. Zádový systém AFS je ideálním řešením pro menší turistické batohy a batohy do města.

      • Co znamená zádový systém AVS?

        AVS – AIR VENTILATION SYSTEM je pevný zádový systém s jedinečnou zádovou konstrukcí umístěnou nezávisle na vlastním batohu. Prohnutá nosná konstrukce je obvykle vyjímatelná a nabízí tak další způsob nošení batohu. Systém AVS poskytuje maximální možné odvětrání zad, protože vlastní batoh nepřiléhá přímo k tělu. Zádový systém AVS je typický především pro menší turistické batohy a cyklobatohy.

      • Co znamená zádový systém ACS II?

        ACS II – AIR COMFORTABLE SYSTEM II je propracovaný pevný nosný systém vhodný především pro batohy menšího objemu. Svou stavbou zaručuje účinné proudění vzduchu i při větším zatížení, zároveň však zajišťuje potřebnou oporu zad. Spolehlivý nosný systém ACS II se zpevněnými zády je vhodný především pro batohy do města určené ke každodennímu nošení.

      • Co znamená zádový systém SBS?

        SBS – SOLID BACK SYSTEM je spolehlivý pevný nosný systém pro batohy menšího objemu. Svou pevností a propracovanou stavbou zaručuje zádový systém SBS bezpečné uložení obsahu uvnitř batohu. Díky své konstrukční pevnosti se nosný systém SBS používá nejčastěji v odlehčených turistických batozích a do batohů s vnitřní vložkou na notebook.

      • Co znamená označení BullTech?

        BULLTECH je pevná polyesterová tkanina s charakteristickou mřížkovou strukturou. Největší přednost tohoto speciálně upraveného materiálu spočívá ve vysoké odolnosti proti protržení díky vetkaným zesíleným osnovním nitím ve tvaru mřížek (nejčastěji čtvercových, kosočtvercových nebo šestiúhelníkových). Mřížkování zabrání šíření případného protržení a tím minimalizuje poškození materiálu. Součástí této tkaniny je polyuretanový zátěr zajišťující nepromokavost a oděruvzdornost materiálu.

    • NÁHRADNÍ DÍLY
      • Máte v nabídce náhradní přezky k batohu?

        Ve standardní nabídce náhradní přezky nemáme, ale ozvěte se nám. Zkusíme něco vymyslet.

      • Máte v nabídce náhradní elastickou šňůrku? Ta stará po letech už nepruží.

        Ve standardní nabídce náhradní elastické tyčky nemáme, ale ozvěte se nám. Zkusíme něco vymyslet.

    • PÉČE A ÚDRŽBA
      • Dá se batoh prát v pračce?

        Menší batohy bez konstrukce můžete vyprat – bez aviváže v šetrném pracím přípravku, ideálně gelu. Větší batohy je lepší prát ručně a opět platí, že šetrně a bez aviváže. Před vypráním ale určitě nejdřív mrkněte na štítek uvnitř batohu s přesnými instrukcemi k údržbě a péči. Příp. si přečtěte náš článek Jak se starat o batoh.

      • Rozbil se mi zip u batohu. Opravíte mi to?

        Opravíme nebo vyměníme, pokud byl batoh zakoupen v našem e-shopu a zip se rozbil v záruční době. Postup vyřízení najdete v sekci Vrácení a reklamace. Pokud jste batoh zakoupili v kamenném obchodě nebo v jiném než našem e-shopu, obraťte s reklamací přímo na tohoto prodejce, který je za vyřízení reklamace zodpovědný. Pokud se jedná o pozáruční opravu, náš reklamační technik vám ochotně poradí, zda je oprava možná – ozvěte se nám na vseved@loap.cz a pošlete rovnou i fotku rozbitého zipu.

  • STANY
    • JAKÝ STAN VYBRAT
      • Podle čeho si mám koupit stan?

        Stan vybírejte především podle počtu osob, které ve stanu budou spát. Důležité pro rozhodnutí je také to, jak často budete stan používat (pevnost konstrukce). Dále zvažte, zda vám jde o přespání na fesťáku, v kempu v našem mírném podnebném pásu (jednoduchá konstrukce, nízká hmotnost) nebo potřebujete velmi odolný stan do extrémnějších podmínek, např. hor (vyšší váha a pevnější konstrukce stanu). Na závěr je zbývá jen podotknout, že před noční návštěvou medvěda vás nezachrání ani velký stan, ani to, že budete spát uprostřed mezi svými kamarády.:-)

      • Které tyčky ke stanu jsou lepší – sklolaminátové, duralové nebo durawrapové?

        Nejlehčí, nejdražší a zárověň nejspolehlivější jsou duralové tyče – ty se používají u drahých expedičních stanů. U stanů LOAP používáme tyčky sklolaminátové a durawrapové konstrukce. Durawrap je totiž ideálním kompromisem mezi tyčemi duralovými a sklolaminátovými.

      • Mám si koupit dvouplášťový nebo jednoplášťový stan?

        Pokud chcete stan pro děti na zahradu nebo stan na přespání na letním festivalu, stačí vám stan jednoplášťový. Pro všechny další životní situace doporučujeme stany dvouplášťové, tj. stany s oddělitelným tropikem a vnitřním stanem.

      • Chci stan do kempu. Který vybrat?

        Stan do kempu najdete v řadě LOAP Leisure označené kódem TL.

      • Stan na kolo. Poraďte, který si mám koupit?

        Jako stan pro cykloturistiku, který povezete s sebou na kole, doporučujeme lehčí stany typu Alta 2, Vats 2 a 3, Oregon 2 a Montana.

      • Stan pro jednoho. Máte?

        Stan přímo pro jednu osobu LOAP nenabízí, ale o to víc pohodlí budete mít ve stanech pro 2 jako jsou Alta 2 nebo Oregon 2.

      • Stan pro celou rodinu. Můžete poradit který?

        Pro 4 a více člennou rodinu doporučujeme stany Vall, Nevada nebo Tundra.

      • Které 3 modely jsou nejlehčí – nejlepší na kolo?

        Nejlehčí stany ideální pro cykloturistiku jsou v současné Alta 2, Oregon 2, Oxford 2 nebo Vats 2.

      • Stan na tábor – který vybrat?

        Záleží na tom, kolik osob má ve stanu spát. Každopádně vybírejte z řady LOAP Outdoor označené kódem TO. Tyto stany jsou vhodné pro dlouhodobější a intenzivnější použití.

      • Potřebuji stan s přístřeškem na batoh. Který mi doporučíte?

        Záleží na počtu osob. Obecně ale všechny stany LOAP mají absidu/předsíňku, do které si odložíte batoh i boty. Do předsíňky větších stanů se vám v pohodě vejdou i kola nebo se tam sami složíte, pokud chcete usínat s pohledem do dáli na hvězdné nebe nad vámi.:-)

      • Které stany mají moskytiéru?

        Kromě samorozkládacího stanu Pop Up 2 a stanu Dome Pack jsou všechny stany LOAP opatřené moskytiérou.

      • Které stany mají 2 ložnice?

        Dvě ložnice mají stany Vall a Nevada, 3 ložnice má model Tundra 6.

      • Které stany mají 2 vchody?

        Dva vchody mají stany Alta 2, Holl 3 a 4, Dale, Vall, Oregon 2, Arco, Rolla 3 a 4 a také stan Nevada.

    • STAVBA STANU
      • Jak mám postavit stan?

        Krátký videonávod, jak rychle a jednoduše postavit stany LOAP, najdete uvnitř každého balení stanu, případně na našem webu v sekci Video návody nebo profilu LOAP.cz na Youtube. Návod ve formátu PDF si stáhněte na stránce Údržba a péče.

      • Kolik času zabere postavení stanu?

        Rychlost postavení stanu se liší model od modelu. Někdy stan postaví rychleji dokonce modelka než model.:-) Obecně se dá říct, že nejmenší stan pro 2 osoby postavíte během 5 minut, nejvetší model Tundra postaví 2 lidé během 20 minut.

      • Kam mám postavit stan?

        Stan je vždy dobré stavět na rovném místě, které očistíte od ostrých kamenů, šišek a větviček. Vyberte měkčí zem, abyste snadněji zatloukli upínací kolíky. Rozhodně nestavte stan pod stožáry vysokého napětí nebo starými suchými stromy. Romantika pod stanem by se v případě bouřky mohla lehce změnit v noční můru.

      • V balení stanu jsem nenašel návod, jak postavit stan. Kde ho najdu?

        Krátký videonávod, jak rychle a jednoduše postavit stany LOAP, najdete na našem webu v sekci Video návody nebo na profilu LOAP.cz na Youtube. Návod ve formátu PDF si stáhněte na stránce Údržba a péče.

      • Ve stanu je méně dírek na tyčky, než potřebuji. Kam co patří?

        Hned po zakoupení stanu doporučujeme stan vyzkoušet nanečisto ještě před prvním fyzickým použitím. V balení stanu najdete přehledný návod s postupem, k čemu jaká část stanu slouží. Případně mrkněte na krátké videonávody, jak rychle a jednoduše postavit stan, do sekce Video návody nebo přímo na náš profil LOAP.cz na Youtube.

    • FUNKČNÍ PRVKY A PARAMETRY
      • Jsou na rozměrových náčtrtcích vnější nebo vnitřní rozměry?

        Až na výšku vnitřního stanu uvádíme v náčtrtcích stanů vnější rozměry.

      • Měřím 190 cm. Postavím se ve stanu?

        Osoba do 180 cm se vzpříma postaví ve stanu Tundra 6, Nevada nebo Vall.

      • "Co znamená "evo" v názvu stanu?"

        "Evo" znamená vytuněnější. Stany LOAP s označením "Evo" jsou inovované úspěšné modely z předešlé sezóny. U výrobků "Evo" používáme při výrobě novější materiály a nové výrobní metody."

      • Co znamená označení 3+1 osoba u stanu?

        Stan označený 3+1 je určen pro 3-4 osoby nebo 3 dospělé + 1 dítě. Čtyři dospěláci se ve stanu vyspí, ale budou si blízcí a moc pohodlí si nevychutnají. Stan je ideální pro 3 osoby a všechna jejich zavazadla.

      • Na co je dobrá předsíňka stanu?

        Předsíňka se používá k uložení batohů nebo kola. Při nepřízni počasí si v ní i uvaříte nebo zahrajete Prší.

    • NÁHRADNÍ DÍLY
      • Můžu si u vás objednat náhradní tyče ke stanu?

        Ano, sady náhradních tyček ke stanům prodáváme. Objednejte si je přes náš e-shop. Pokud jsou skladem, pošleme vám je do 24 hodin.

      • Zlomila se mi 1 tyčka. Můžu si ji u vás koupit?

        Ano, sady náhradních tyček ke stanům prodáváme, samostatně bohužel ne. Tyčky si objednejte přes náš e-shop. Pokud jsou skladem, pošleme vám je do 24 hodin.

      • Tyčky k mému stanu už neprodáváte, můžu je nahradit tyčkami k jinému stanu?

        Změřte délku a průměr tyčky, kterou potřebujete, a ozvěte se nám. Zkusíme něco vymyslet.

      • Dokážete mi vyrobit náhradní tyče ke stanu, který už nevyrábíte?

        Změřte délku a průměr tyčky, kterou potřebujete, a ozvěte se nám. Zkusíme něco vymyslet.

      • Máte v nabídce náhradní kolíky?

        Náhradní kolíky ke stanům v současné době v nabídce zatím nemáme.

      • Dají se u vás koupit náhradní vypínací šňůrky?

        Náhradní vypínací šňůrky ke stanům v současné době v nabídce zatím nemáme.

      • Dá se koupit nová podlážka stanu?

        Náhradní podlážky ke stanům v současné době v nabídce zatím nemáme.

    • PÉČE A ÚDRŽBA
      • Po letech se mi začala drobit podlážka stanu. Co s tím?

        S největší pravěpodobností došlo k dlouhodobějšímu přemrznutí polyethylenové vrstvenné podlážky při uložení stanu, u nylonové podlážky by se toto nestává. Samostatné podlážky stanů bohužel neprodáváme. Zkuste zajít do specializované outdoorové prodejny, kde vám pomůžou vybrat vhodný typ náhradní podlážky.

      • Po dešti mám ve stanu mokro. Co je špatně?

        Do stanu vám pravděpodobně zatéká. Stan postavte tak, aby se vnitřní a vnější stan nedotýkaly. Pokud se zmíněné vrstvy stanu nedotýkají, a přesto tropikem zatéká, je nutné tropiko přeimpregnovat specializovaným impregnačním přípravkem (např. značky Nikwax).

      • Jak se vyhnu rose uvnitř stanu?

        Rose ve stanu předejdete důsledným větráním stanu, rozepnutím vnitřního stanu (moskytiéru nechte zapnutou). Nezapomeňte otevřít ventilační otvory na vnějším stanu.

      • Je součástí stanu i výbava na malé opravy?

        Je nám líto, ale není. Sada na malé opravy stanu se dají zakoupit ve specializovaných outdoorových prodejnách, např. Hudy.

      • Jak opravit podlážku?

        Podlážka stanu se dá zalepit pomocí záplaty a lepidla, které jsou součástí výbavy na malé opravy stanů. Tyto sady bohužel ale neprodáváme. Zakoupíte je však ve specializovaných outdoorových prodejnách, např. Hudy.

      • Jak si opravím protržený stan?

        V sadě pro malé opravy stanů nejdete záplatu na vrchní část/tropiko stanu, resp. záplatu a lepení. Tyto sady bohužel ale neprodáváme. Zakoupíte je však ve specializovaných outdoorových prodejnách, např. Hudy.

      • Jak správně pečovat o stan?

        Přehledný návod, jak pečovat o stan, najdete v sekci údržba a péče nebo podrobněji v našem článku Jak stan postavit a starat se o něj.

      • Jak naimpregnovat starý stan?

        Stan určitě neperte. Když potřebujete svůj stan znovu naimpregnovat, použijte speciální impregnační přípravek (např. značky Nikwax).

      • Čím vyčistit podlážku stanu?

        Podlážku stanu nejrychleji ošetříte hadříkem, vlažnou vodou a šetrným saponátem. Pozor přípravek nesmí být na alkoholové bázi.

  • SPACÁKY
    • JAKÝ SPACÁK VYBRAT
      • Podle čeho si mám koupit spacák?

        Spacák si vyberte podle toho, jak a kdy ho budete využívat. Pokud ho budete nosit v batohu nebo na kole, volte skladný a lehčí spací pytel. Pokud budete spacák převážet autem nebo spát v extrémnějších klimatických a povětrnostních podmínkách, vyplatí se vám pořídit objemnější spacák s větší výplní. Orientujte se také podle ikon uvedených v popiscích spacích pytlů (tyto informace najdete také na obalu spacího pytle). V popisu uvádíme hmotnost, materiálové složení a v neposlední řadě teplotní rozhraní. Teplota označená jako Komfort udává nejnižší teplotu, při které se většina populace vyspí ve spacím pytli bez jakýchkoliv problémů a pocitu chladu.

      • Dekový spacák nebo mumii?

        "Většina spacáků LOAP jsou mumie. Díky svému střihu jsou mumiové spacáky skladnější, lehčí a snáze sbalitelné. Oproti tomu dekové spacáky, tzv. "dekáče", nabízí více místa na nohy. Jako vždy záleží na tom, čemu dáváte přednost. Pokud je pro vás důležitější možnost v noci si kolem sebe pěkně zakopat, nad vyšší hmotností spacáku asi přimhouříte oko."

      • Které spací pytle je možné spojit zipem?

        "Všechny naše spacáky je možné spojit. Jedinou podmínkou je, že si koupíte 2 shodné modely – jeden s levým a jeden s pravým zipem. Levý zip poznáte na obalu spacáku díky našité vlaječce s písmenem L (z anglického slova "left"). Pravý zip má pak na našité vlaječce písmeno R z anglického "right"."

      • Které 3 modely jsou nejlehčí – nejlepší na kolo?

        Stany z kategorie Ultralight označujeme kódem SU. Jako ideální spacák na kolo doporučujeme spacáky Salinas nebo Orbit, které váží 950 g, resp. 1000 g.

      • Potřebuji spacák na chatu. Který si mám vybrat?

        "Pokud nemáte chatu na Sibiři, doporučujeme vám hlavně dekové spacáky. "Dekáč" se dá celý rozepnout a s přehledem nahradí i prošívanou deku. Vyberte si spací pytel Fiemme nebo Orion."

      • Potřebuji spacák na zimu. Mezi kterými modely mám vybírat?

        Do chladnějších podmínek určitě vybírejte u řady LOAP Expedition. Takové spacáky označujeme kódem SE. Patří mezi ně např. spací pytle Lenga, Damphu nebo Amoya.

      • Sháním spacák na kolo. Který model mi doporučíte?

        Jako ideální spacák na kolo doporučujeme spacáky Salinas nebo Orbit, které váží 950 g, resp. 1000 g. Stany z kategorie Ultralight označujeme kódem SU.

      • Máte spacáky pro děti?

        Spací pytle pro děti označujeme slovem KID v názvu spacáku. V současné době nabízíme pro děti a juniory dva modely – mumiový spacák Base Kid a dekový spacák Fiemme Kid.

    • FUNKČNÍ PRVKY A PARAMETRY
      • Jak jsou spacáky velké?

        Spacáky LOAP jsou XXL. Dospělácké mumiové spací pytle mají standardně 220 x 80 x 55 cm, dekové spacáky 220 x 80 cm. Dětské spací pytle vyrábíme ve velikosti 170 x 70 x 45 cm (mumie), resp. 170 x 70 cm (dekové spacáky). Složené spacáky v obalech se běžně pohybují od 16,5 x 36/26 cm do 24 x 45/35 cm.

      • Co znamenají hodnoty teplot uvedených u každého spacího pytle?

        Tyto informace by měly být uvedeny na každém spacím pytlu na českém trhu. Hodnoty uvádí teplotní rozhraní jednotlivých spacáků. Více o těchto hodnotách si přečtěte v našem článku Jak vybrat správný spací pytel a karimatku.

      • Co znamená maximální teplota?

        Při teplotě vyšší než uvedená maximální teplota není dobré spacák používat, docházelo by k nepohodlí kvůli nadměrnému pocení.

      • Co znamená komfortní teplota?

        Tato informace je základním teplotním parametrem, podle kterého je dobré vybírat spací pytel. Udává horní hranici, při které se člověk s průměrnou citlivostí na chlad bez problémů vyspí.

      • Co znamená limitní hodnota?

        Tato informace je základním teplotním parametrem, podle kterého je dobré vybírat spací pytel. Udává spodní hranici, při které se člověk s průměrnou citlivostí na chlad bez problémů vyspí.

      • Co znamená minimální hodnota?

        Při teplotě nižší než uvedená minimální teplota můžete spacák stále používat, ale u lidí citlivějších na chlad bude spánek nebo odpočinek už nepohodlný.

      • Která z uvedených teplot – MAX, KOMFORT, LIMIT, MIN je pro mě nejdůležitější?

        Nejdůležitější jsou pro vás hodnoty Komfort a Limit. Tyto teploty vymezují, při jaké teplotě se člověk s průměrnou citlivostí na chlad bez problémů vyspí. Více o těchto hodnotách si přečtěte v našem článku Jak vybrat správný spací pytel a karimatku.

      • Jak spojit 2 spací pytle zipem?

        "Dva spacáky spojíte k sobě za předpokladu, že vlastníte levozipou a pravozipou verzi stejného modelu (viz označení "L" a "R" na obalu spacáku). Nejdříve je nutné zipy na obou spacích pytlech kompletně rozepnout. Pak zasuňte jezdce zipů do opačných spacích pytlů. Tím sepnete spacáky dohromady a můžete se začít tulit.:-)"

      • "Dají se spojit spací pytle, které se v názvu liší jen v označení "evo"?"

        Takové spací pytle se spojit nedají.

      • "Co znamená "evo" v názvu spacáku?"

        "Evo" znamená vytuněnější. Spací pytle LOAP s označením "Evo" jsou inovované úspěšné modely z předešlé sezóny. U výrobků "Evo" používáme při výrobě novější materiály a nové výrobní metody."

      • Jaký je rozdíl mezi jednovrstvou a dvouvrstvou konstrukcí spacáku?

        "Spací pytle s jednovrstvovou konstrukcí jsou lehčí, skladnější a vytvoří méně tepla než spacáky s dvouvrstvou, tzv. "sendvičovou" konstrukcí."

      • Co znamená jednovrstvá konstrukce?

        Vnitřní výplň spacího pytle je plněná pouze jednou vrstvou dutého vlákna. Jednovrstvá konstrukce se používá v řadě LOAP Ultralight označených kódem SU a některých spacích pytlech označených kódem SP z řady LOAP Promo. Přednostmi této konstrukce jsou nízká hmotnost a vysoká skladnost.

      • Co znamená dvouvrstvá konstrukce?

        Vnitřní výplň spacího pytle je plněná ve dvou vrstvách, které se sendvičově překrývají. Tento typ konstrukce spacích pytlů se používá v řadě LOAP Expedition, Outdoor a Kids. Sendvičovou konstrukci najdete i v části řady LOAP Promo. Předností této konstrukce je především hřejivost.

      • Jak poznám, že je spacák nepromokavý?

        "Spací pytle s nepromokavou úpravou označujeme W/R. Pokud se vám ale líbí spacák bez tohoto označení, nezoufejte, získáte jiné výhody. Nepromokavé spacáky jsou méně prodyšné a člověk se v nich víc potí. Dodatečnou nepromokavost spacáku zajistíte dokoupením speciálního "vaku přes spacák", do kterého se při spaní pod širákem i se spacákem uložíte. Další možností je použít speciální fólii (dříve se jí říkalo prostě celta), kterou nad sebou zavěsíte. Vaky i fólie zakoupíte ve specializovaných outdoorových prodejnách jako např. Hudy atd."

    • TECHNOLOGIE
      • Co znamená označení Thermolite Quallo?

        THERMOLITE QUALLO je vysoce kvalitní výplň do spacích pytlů speciálně vyvinutá tak, aby při minimální hmotnosti materiálu zajistila maximální termoizolační vlastnosti srovnatelné s peřím. THERMOLITE QUALLO je patentované sedmikanálkové vlákno firmy DuPont s antialergenní úpravou. Spací pytle s touto výplní je možné prát v pračce.

      • Co znamená označení Thermolite Extra?

        THERMOLITE EXTRA je vysoce kvalitní výplň vyvinutá speciálně pro použití v extrémně nízkých teplotách při zachování minimální hmotnosti materiálu. Termoizolační výplň s technologií THERMOLITE EXTRA je směsí tří druhů pružných spirálových dutých vláken s vysokou tvarovou pamětí. Dutá vlákna mají díky kvalitnímu provedení také dlouhou životnost.

      • Co znamená označení PolyPlus?

        POLYPLUS je vysoce kvalitní termoizolační náplň z dutého vlákna se skvělou úrovní tzv. „loftu“ – nadýchanosti. Náplň s technologií POLYPLUS chrání i při vysoké úrovni vzdušné vlhkosti, a proto se přednostně využívá do kvalitních spacích pytlů. Nezaměnitelnou měkkost a hebkost podobnou peří získává materiál díky vláknům ze silikonizovaného 100% polyesteru. Spací pytle s náplní POLYPLUS se snadno udržují a velmi rychle schnou. Další předností náplně s technologií POLYPUS je vynikající tvarová paměť, která po stlačení rychle vrací spacímu pytli jeho původní objem.

    • PÉČE A ÚDRŽBA
      • Jak správně zabalit spacák?

        Za správné je možné považovat následující dva postupy. 1. postup: Natáhněte zapnutý a suchý spacák na rovné podložce bez ostrých nečistot, přeložte ho podélně napůl a srolujte od spodní části ke kapuci do co nejmešího válce. Takto složený spacák pak vložte do obalu. 2.postup: Spacák zapněte po celé délce a bez předchozího složení ho vsunujte do obalu. Poté zatáhněte stahovací šňůrku obalu a případně i postranní kompresní dotahy. O dlouhodobém skladování spacáku si pak přečtěte v našem článku Jak vybrat správný spací pytel a karimatku.

      • Dá se spací pytel prát v pračce?

        S mírně zašpiněným spacákem se moc nemažte. Otřete ho houbičkou a mýdlovou vodou. V případě velké nečistoty perte v pračce na max. 30 °C. Používejte šetrný prací prášek nebo gel, řádně vymáchejte, ručně vyždímejte. V sušičce sušte při max. teplotě 30 °C. Chemické čištění nedoporučujeme. Podrobnosti o údržbě spacáku najdete v sekci Údržba a péče.

      • Jak správně skladovat spacák?

        Spacák neskladujte v kompresním obalu. Ideálně ho pověste na ramínko nebo ve speciálním vzdušném vaku. Tento vak zakoupíte ve specializovaných outdoorových prodejnách. Více o správné údržbě spacáku si přečtěte v sekci Údržba a péče.

  • KARIMATKY
    • JAKOU KARIMATKU VYBRAT
      • Jaký je rozdíl mezi karimatkou Lina a Valley?

        Po technické stránky jsou modely totožné, liší se pouze svým potiskem.

      • "Co znamená "evo" v názvu karimatky?"

        "Evo" znamená vytuněnější. Karimatky LOAP s označením "Evo" jsou inovované úspěšné modely z předešlé sezóny. U výrobků "Evo" používáme při výrobě novější materiály a nové výrobní metody."

      • Je samonafukovací karimatka pohodlnější než klasická karimatka?

        Záleží na individuálním pocitu každého, ale většina z nás sáhne po samonafukovací karimatce. Je skladnější, lépe vás ochrání nejen před chladem, ale i nerovnostmi povrchu, na kterém ležíte.

    • FUNKČNÍ PRVKY A PARAMETRY
      • Klouže samonafukovací karimatka?

        Neklouže.:-) Samonafukovací karimatky LOAP mají na spodní části protiskluzovou úpravu.

    • PÉČE A ÚDRŽBA
      • Jak rychle se dá složit samonafukovací karimatka?

        Samonafukovací karimatku složíte během 2-3 minut.

      • Jak vyčistit samonafukovací karimatku?

        Na očištění samonafukovačky vám stačí houbička, vlažná voda a šetrný čistící prostředek. Další tipy na údržbu si přečtěte v sekci Údržba a péče.

      • Jak se nafoukne samonafukovací karimatka?

        Po rozbalení se samonafukovací karimatka nafoukne z 80 % sama, do 100 % ji už musíte dofouknout sami pomocí ventilu, který najdete v rohu karimatky.

      • Jak se vyfoukne samonafukovací karimatka?

        Povolíte vypouštěcí ventil, který najdete v rohu karimatky. Pak karimatku podélně přepůlíte a začnete ji rolovat. Postupným srolováním z ní vytlačíte veškerý vzduch.

      • Je k samonafukovací karimatce i náhradní lepicí sada?

        Náhradní lepicí sadu k samonafukovací karimatce neprodáváme. Tyto sady zakoupíte ve specializovaných outdoorových prodejnách, např. Hudy.

      • Jak si zalepím karimatku?

        K zalepení karimatky vám stačí lepidlo a záplata odpovídající svou velikostí poškození karimatky.

Napište nám