Vyzkoušeli jsme cestovatelský závod X-challenge!

Naši ambasadoři Adél a Fífa se rozhodli jít do velké české cestovatelské výzvy X-Challenge a my vyrazili s vybavením od nás! Přečtěte si, co všechno zažili...

Již tomu jsou dva roky, co jsme se zúčastnili závodu LowCostRace, který se převlékl do nového kabátu s názvem X-Challenge! :-)

Jelikož současná situace narušila spousty plánů, ani zakladatelé X-Challenge nezaháleli a namísto klasického letního závodu po Evropě, naplánovali závod po našich krásných Čechách! Netrvalo dlouho a rozhodli jsme se ještě s přáteli, že sbalíme batohy, obujeme boty a přihlásíme se, abychom se mohli vydat na opravdické dobrodružství!

O co jde v X-challenge?

Pro ty z vás, kteří nevědí, o jakou soutěž se jedná, tak X-Challenge je závod, ve kterém se v týmech (po 2-3 lidech) snažíte objet co nejvíce checkpointů po Čechách/Evropě za 6/10 dní a do toho plníte denně výzvy, které vám pořadatelé pravidelně nahrávají do mobilní aplikace! Za každou splněnou výzvu či checkpoint získáváte body, které ale v závěru nejsou vůbec podstatné – podstatné jsou zážitky, které cestou sbíráte! A kromě toho všeho to ideálně musíte zvládnout bez peněz a s jídlem od hodných lidí, které potkáte po cestě! :-D

V čem byl letošní ročník výjimečný?

Letošní ročník, jak jsem již zmínila, byl trošku v jiném podání, a tak se méně stopovalo a více chodilo! Za úkol jsme měli nachodit za šest dní minimálně 100 km a bylo dokonce dovolené používat hromadnou dopravu! :-)

Den první

Zahájení se konalo v Praze v Kasárnách Karlín, kde jsme měli možnost dostat svačinku od sponzorů závodu. Po odstartování jsme se vydali na autobus směr Mělník a poté vlakem směr Mšeno, odkud jsme se již vydali po svých na první checkpoint, který se jmenoval “Partyzánská jeskyně”. Nebudu tu rozmazávat, že jsme jeskyni hledali asi 2,5 hodiny a celou tu dobu byla na dosah! :-D Ale což, nevzdali jsme to a našli jsme ji!

Poté jsme se doslova džunglí vydali k “nedalekému” rybníku, který se nakonec ukázal víc jako sádek pro lekníny než jako rybník na koupání, ale nakonec jsme koupací rybník Harasov našli a byli jsme víc než šťastní, že se můžeme po horkém dni namočit! Jelikož pán z místního penzionu nebyl moc vstřícný, následovala menší túra po tmě za tím správným místem na přespání. Naštěstí jsme ho našli celkem brzy a až na pár strašidelných scenérií jsme měli celkem klidnou noc.

Zapomněla bych zmínit, že první výzva dne zněla “vtip za vtip” a tak jsme museli kolemjdoucím říct vtip a na oplátku ho oni řekli nám! :-)

Den druhý

Druhý den jsme se vydali do Ráje! Bohužel Ráj se na moment proměnil celkem v peklo, když na nás na farmě agresivně zaútočil houser, který si chránil své území. Jak později řekl pan majitel, “pokud chcete ochranku, vykašlete se na psa a pořiďte si housera!” :-D

Na farmě jsme si splnili výzvu “řiď traktor” a to vám bylo něco! Kdo to nikdy nezkoušel, tak by neuvěřil, kolik páček je potřeba ovládat, ale nakonec jsme se projeli všichni! :-) Jelikož pršelo, tak jsme zavítali do místní hospůdky splnit další výzvu “natoč si sám pivo”, no a obsluha byla moc vstřícná, a tak za to na dálku děkujeme a pozdravujeme restauraci “V Ráji”.

Den třetí

A je to tady, den TŘETÍ a jedna z nejtěžších výzev “ujdi 50 km”, a tak jsme si to z Ráje namířili směr Máchovo jezero, kde jsme si odložili batohy, dali sprchu, sváču a vyrazili na zbylých asi 35 km, které jsme zdolali až těsně před půlnocí! :-D O chodidlech se tu bavit nebudeme, ale med to teda rozhodně nebyl… Světlá chvilka nastala v momentě, kdy nám pán z místního baru v Klůčku napakoval spoustu jídla!

Den čtvrtý

Čtvrtý den jsme si splnili výzvu, ve které jsme měli za úkol naplnit pytel nepořádkem, který se válí po té naší zemičce. A co vám budem, měli jsme to naplněné za 20 minut. Trošku jsme si odpočinuli, od hodných lidí dostali pití a jídlo a vyrazili jsme dál.

Pro Adél nastala nejtěžší část závodu, když procházela kolem točené zmrzliny, kde jedna porce vypadala jak pro čtyři lidi! To bylo trošku těžké tu peněženku nevytáhnout. :-D

Dostopovali jsme na další checkpoint, který se nacházel na letišti v Hradčanech nedaleko Mimoně. Také jsme si splnili další výzvu, kdy jsme měli za úkol vytvořit překrásnou kytici a někomu ji darovat! :-) V Hradčanech se nám tuze líbilo, lidé tu byli hodní, dali nám spoustu jídla, a dokonce jsme za záchranu pejska dostali i hrnec na večerní vaření, díky kterému jsme si mohli odškrtnout další výzvu aka “plápolák feat Babica”. :-D

Rozdělat ohýnek na jednu sirku byla výzva, ale my to zvládli na jedničku, no a noc v hamakách plná padajících hvězd byla vskutku kouzelná. (Kdyby tuto část psal Fífa, asi byste se dozvěděli o kouzelné noci naprostý opak, jelikož mu byla zima a dobře se mu prý vůbec nespalo. :-D Není se čemu divit, když nemá LOAP spacák ST. MORITZ EVO!). Pozn. LOAP: Fífo, Fífo, dořešíme. ;-)

Den pátý

Máme tu den pátý a je na čase se posunout dál! No… posunuli jsme se možná tak o kilometr, jelikož nás k sobě vtáhl tábor, který měl už po turnusech s dětmi, a tak si užívali takovou “táborovou dovču”. :-) Původně jsme se chtěli jen zeptat na cestu, ale místo toho jsme dostali luxusní česnečku, pivo a poznali spoustu božích lidí!

Měli jsme skvělou možnost splnit si jednu z dalších výzev a to “nauč se nějakému řemeslu”. Jelikož to byl tábor tvořivý, vyzkoušeli jsme si práci kováře a po hodině kování jsme usoudili, že ti kováři jsou stejně borci! :-D Je to opravdová makačka! Fífa mi vykoval “lístek”. No, od listu dost daleko, ale přesto z lásky! :-) Už-už jsme se vydávali na cestu, rozloučili jsme se a s naším novým kamarádem Honzou, ještě jsme se vyrazili smočit do místní řeky, ale nakonec jsme se zase vrátili zpět a na táboře s nimi zůstali až do druhého dne! :-)

Kluci dokonce splnili další výzvu “pokora k masu”, já jako vegetariánka jsem se této výzvy nezúčastnila, ale pro kluky to byl opravdový zážitek! Fífa si poprvé sám chytl rybu, sám ji dokonce vyvrhnul a usmažil! Myšlenka této výzvy je moc hezká – pokud lidé jedí maso, měli by být schopni si ho i zabít!

Následovala pomoc s večeří, díky čemuž jsme si splnili další výzvu, a poté boží táborák s kytarou, a dokonce jsme dostali svoje vlastní teepeečko! :-)

Den šestý

Den šestý a my jsme se tentokrát doopravdy rozloučili s táborem a vyrazili brodit řeku, což byl jeden z dalších úkolů. Poté jsme hledali farmu, kde by nás nechali podojit kozu, krávu nebo cokoliv z čeho teče mléko :-D, ale bohužel jsme štěstí neměli.

Naskočili jsme tak na vlak směr Pardubice, což byl dobrý tah, jelikož začalo opravdu hodně pršet, a nakonec jsme v Pardubicích vylezli už jen do lehkého deštíku. Namířili jsme si to rovnou až do Nasavrk, kde se následující den konala závěrečná sešlost! V Nasavrkách jsme potkali další týmy a rovnou jsme s nimi přespali pod přístřeškem.

Den sedmý

Brzy ráno jsme vyrazili za další výzvou, a to na východ slunce! No a odškrtli jsme si taky nedaleký checkpoint, kde nám nějaký dobrák nechal ještě žhavé ohniště, a tak jsme se tam i s ostatními týmy chvilku zdrželi. Vykoupali jsme se v řece Chrudimce a vyrazili do hospůdky na studené pivíčko! Tam už jsme si ho hezky zaplatili i s obídkem! Závěrečná akce se konala v Zemi Keltů, což je opravdu překrásný objekt!

No a zazvonil zvonec a pohádky byl konec! Nasedli jsme na vlak Pardubice – Praha a celý unavení, špinaví, ale šťastní, jsme se vydali směr domov! :-)

Jestli bychom do toho šli znovu?

Pořadatelé X-Challenge si pro nás připravili opravdu hezký program a my jsme moc rádi, že jsme mohli být součástí tak úžasné akce! DĚKUJEME, DĚKUJEME, DĚKUJEME!

Pokud jsi dobrodruh a chceš zažít něco nevšedního, tak X-Challenge je rozhodně pro tebe! A my na závěr chceme ještě poděkovat našemu sponzoru LOAP, jelikož jejich pohodlné oblečení nám dopřávalo komfort!

Adél a Fífa, Just Trippers
ambasadoři LOAP

P.S. Ta vana a postel po příjezdu domů byla opravdu zasloužená! :-D

719 PARNERSKÝCH PRODEJEN

1088 OBCHODŮ A VÝDEJNÍCH MÍST

Nákup vám až domů přiveze kurýr DPD nebo si zboží vyzvednete na výdejním místě po celé ČR. Doručení do 1-2 pracovních dní. Zboží zakoupíte také v prodejnách našich obchodních partnerů.

Vybrat nejbližší

DPD logo    Uloženka logo   |    Payu logo    Mastercard logo    Visa logo    |    APEK logo Heureka logo